de TOCI wordt gebruikt als instrument om de competenties van de jongeren in kaart te brengen. Het is een gespreksinstrument waarbij de jongere zichzelf kan evalueren alsook de leerkracht/IBAL-coach/mentor/.. Het wordt al in verschillende scholen in het Gentse gebruikt en ook binnen de werking aanloopfase/IBAL hanteert men het.
Deze presentatie omvat de verschillende stappen in een duaal leertraject waar we in onze sessie over hebben uitgewisseld: informeren, screenen en matchen.
In deze leergroep pluizen we de ontwikkelingsschalen van het Referentiekader voor OnderwijsKwaliteit uit. We bekijken met andere woorden welke kwaliteitseisen de inspectie stelt aan onze leerlingevaluatie en feedback en leggen deze naast onze praktijk.
In deze brochure krijg je een overzicht van de verschillende organisaties in Gent en rand die momenteel aanloopfase en IBAL ondersteuning aanbieden. Momenteel wordt in Duale Impuls Gent de denkoefening gedaan met een aantal voltijdse scholen om te bekijken hoe aanloopfase en IBAL ook voor een voltijdse scholen ondersteunend kan zijn in de uitbouw van het duale traject. Neem gerust met ons contact op om hier meer over te weten te komen...